Reklama na Fejsbuku – sve što je potrebno da znate kako biste odlučili da li su reklame na Fejsbuku dobre za vaš biznis

Reklamirati se Fejsbuku ili ne, pitanje je sad

Do skora je za većinu ljudi Fejsbuk reklamiranje predstavljalo nepoznanicu. Međutim, u zadnjih par godina primetan je jedan ohrabrujući trend. Sve više i više biznisa počinje da koristi mogućnosti koje Fejsbuk oglašavanje pruža.

Ali, to nije sve.

Ono što je ključno je to da je u poslednje vreme i sam Fejsbuk umnogome unapredio mogućnosti oglašavanja. Pri tom, sproveo ih je na takav način da je kompanijama svih veličina danas omogućeno da putem pametno iskorišćenih Fejsbuk tehnika i alata uvećaju prodaju.

I taj trend se nastavlljla. Uzlaznom putanjom.

Kako je moguće da Fejsbuk reklamiranje uveća prodaju?

Moguće je.

Ali je potrebno da poznajete sve opcije koje postoje, kako biste znali kako da postavite cilj i kako biste mogli da dobijete maksimalni rezultat za svaki uloženi dinar.

Iz tog razloga, prvi korak je da poznajete koje sve vrste Fejsbuk oglasa postoje i na koji način se isti prikazuju.

Koji sve tipovi Fejsbuk oglasa postoje?

Fejsbuk oglase možemo podeliti prema 2 ključne karakteristike: način prikazivanja i ciljevi koje želimo da ostvarimo kampanjom.

Kod načina prikazivanja postoje dve varijante:

  1. Sidebar prikaz – predstavlja prikaz reklame sa strane vašeg Fejsbuk naloga.
  2. New Feed prikaz – predstavlja prikaz reklame koji se prikazuje u centralnom delu vašeg Fejsbuk naloga, kada prelazite po samom feed-u.

U čemu je razlika između ova dva prikaza?

Razlika je u tome što za prvi prikaz ne morate imati Fan stranicu (o kreiranju Fan stranice detaljnije u jednom od narednih postova), dok je za sidebar dovoljno da imate samo nalog i pristup Ads manageru.

Nakon što ste odlučili koji prikaz reklame želite da se pokazuje vašoj ciljnoj grupi, na red dolazi da odaberete i cilj koji želite da postignete.

Zašto je bitno da znam koji sve ciljevi Fejsbuk reklame postoje?

Od odabira ciljeva Fejsbuk reklama u mnogome zavisi krajnji rezultat kampanje koji možete dobiti.

Ciljevi se u Fejsbuk kampanjama mogu podeliti na: strateški i operativni (konverzijski).

Strateški cilj Fejsbuk reklamiranja predstavlja deo sveobuhvatnog cilja vaše marketing strategije. U prevodu, Fejsbuk oglašavanje se posmatra kao deo šire slike i rezultata koje želite da postignete, dok se operativni cilj zasniva na tome koje konkretne korake želite da preduzmete i koje konverzije želite da ostvarite.

Za kreiranje strateškog plana moramo da ostavimo čitav jedan blog post. Za sada ćemo se fokusirati samo na operativni plan, koji zavisi od toga:

  1. na koji način je koncipiran vaš veb sajt
  2. šta želite da postignete reklamom
  3. koju konverziju želite da napravite
  4. koji prodajni proces želite da implementirate

Operativni plan takođe treba da sadrži i sam planirani rezultat. On bi se ogledao u tome koliko lidova i prodajnih prilika ste planirali da imate, kao i to koliko se zaista prodaja desilo.

Na tom putu kreiranja uspešnog operativnog plana Fejsbuk oglašavanja stoji upravo adekvatan odabir ciljeva kampanje:

 

Na primer, ukoliko odaberete cilj „Clicks to Website“ i samom reklamom želite da dovedete što veći broj ljudi na vaš veb sajt, bilo bi poželjno da posetiocima ponudite informacije od vrednosti. Zatim napravite konverziju posetica sajta u potenciajlnog kupca, kako biste na dalje mogli raditi 1:1 prodajnu interakciju (npr. konverzija u prijavu na mailing listu).

Na taj način operativni plan možete kreirati oko metrike podataka od vrednosti.

Kako odabrati ljude kojima želimo da se reklama prikazuje?

Nakon što ste se odlučili za način prikazivanja i ciljeve Fejsbuk reklame, potrebno je da odaberete ciljne grupe ljudi kojima želite da se vaša reklama prikazuje.

Tu imate tri opcije:

  1. Targetiranje nove ciljne grupe
  2. Remarketing kampanje
  3. Custom audiences kampanje

Prednosti i mane između ove tri opcije ćemo opisivati u narednim postovima. Složićemo se da je za određivanje ciljne grupe i načina prikazivanja reklame ciljnim grupama ključan – profil idealnog kupca.

Šta je profil idealnog kupca?

Profil idealnog kupca predstavlja jasno definisanu sliku ko je vaš kupac, koje su mu opšte karakteristike (pol, godine, obrazovanje), ali i interesovanja.

Na primer, ukoliko prodajete sportske suplemente, svi ljudi koji lajkuju sportske stranice mogu biti vaša potencijalna ciljna grupa.

Međutim, ovaj korak se često zanemari u praksi. Ali još češće je da se može čuti odgovor da su za moj biznis zainteresovani „svi kupci“ – kako sad tu da pravim razliku? Nažalost, taj model prosto nije realan (osim ako se ne bavite pogrebnim uslugama – tada ste svima potrebni ili prodajete hranu i vodu).

Iz tog razloga, ključni deo slagalice vaše Fejsbuk reklamne strategije predstavlja jasno definisanje profila idealnog kupca i segmentacija kampanji po istom.

Želite da saznate da li za vaš biznis Fejsbuk reklama ima smisla i koliko zaista košta Fejsbuk oglašavanje?

Popunite formular ispod i saznajte kako bi za vašu kompaniju izlgedalo i koliko bi koštalo Fejsbuk oglašavanje.

P.S. Upitnik nije obavezujuć ni u kom smislu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *