Izrada sajta: skoro sve što trebate da znate ako ne želite da bacite pare prilikom izrade sajta

Izrada sajta: skoro sve što trebate da znate ako ne želite da bacite pare prilikom izrade sajta  je jednostavno i čitljivo biznis upustvo za vlasnike, menadžere i ljude pred kojima je zadatak da angažuju nekog da im napravi veb sajt.

Ne, ovde se nećemo baviti tehnikama, programskim jezicima niti bazama podataka.

Ovde ćemo se baviti isključivo time KAKO da vam sajt donese keš.

Ako trenutno imate sajt sa kojim niste zadovoljni ili nemate sajt uopšte, na pravom ste mestu.

Izrada sajta, šta je to?

Izrada web sajta je proces. Izrada sajta je planiranje. A pre svega, izrada web sajta je: biznis kanal za generisanje keša.

I to dosta keša, ukoliko se napravi pametno.

Često se poslovnim ljudima nameće misao da je izrada web sajta neka tamo „tehnička“ stvar o kojoj oni ne znaju ništa i ne žele da znaju jer time se bave neki tamo ljudi koji pričaju „nerazumljivim“ jezikom (prim.prevod: programeri).

U ovom upustvu ćemo razbiti taj mit i pokazati vam zašto je bitno da se sajtom bave ljudi iz biznisa.

Za početak….

Ako razmišljate da angažujete nekog da vam izradi sajt

Evo šta treba da znate.

Izrada sajta je skoro pa nauka. Ne bojte se, ovo vam govorim ne da biste se uplašili, već samo kako biste znali da izrada web sajta ne ide „iz stomaka“, već je stvar plana i analize koja se zasniva na podacima.

Da, isto je kao i sa  bilo kojim „ozbiljnim“ biznisom. Ovo ozbiljno sam stavio pod navodnike iz razloga što po nekad vlasnici standardnih biznisa pomisle da je izrada web sajta neko tamo kliktanje i čuketanje.

Međutim, istina je na suprotnoj strani.

Izrada sajta je posao kao i mnogi drugi, a često se može pronaći paralela i sa mnogo starijim i konvencionalnijim biznisima kao što je na primer građevina.

Snimanje terena, analiza zemljišta, prikupljanje podataka, pisanje projekta, izvođenje radova i vođenje celokupnog projekta je ono što zgradu čini govotom.

E pa, isto vam je i sa izradom sajta.

Uzimanje „mere“ biznisa, kreiranje dokumentacije, raspisivanje projekta, docrtavanje, pa onda izrada u fazama…i eto ga, sajt je gotov.

Nadam se da smo sad složni oko toga da izrada sajta biznis. I to ozbiljan.

Izrada sajta: da li sam da ga napravim?

Dugo smo razmišljali kako da odgovorimo na ovo pitanje, a da ne budemo subjektivni.

I nakon sati i sati razmišljanja, shvatili smo da….je odgovor NE jedini subjektivan odgovor.

Jer ako bismo vam sugerisali da je izrada sajta laka, jednostavna i trivijalna opcija, doveli bismo vas u zabludu.

Istinu govoreći, danas bilo ko može “izbaciti” sajt i dobiti svoju internet prezentaciju.

No, od toga da se sajt “izbaci” do toga da sajt počne da donosi novac, dug je dugačak i trnovit.

Zato, ukoliko želite da zaradite keš, nemojte ulaziti samostalno u proces izrade sajta.

Koliko košta izrada sajta?

Pitanje koje uvek “muči” vlasnike biznisa, a odgovor nije niti lak, niti jednostavan.

I on glasi…zavisi.

Sajt može da košta koliko god para da imate.

50 EUR, 10 000 EUR…milion.

Generalno, možete uložiti više para, ili manje. Obično u životu, – a tako i sa izradom sajta –  ako više para uložite, više ćete dobiti.

No, jedno morate znati.

Sajt je kao zgrada.

Može imati 4 sprata, a može imati i 40 spratova. i oba objekta ćemo zvati zgrada.

Zašto je to bitno?

Pa zato što po nekad znamo da upadnemo u zamku da poželimo sajt kao što ima neka tamo firma i da tako nešto pomislimo da je to pravo rešenje za nas.

Eto na primer, možemo imati biznis koji se zasniva na prodaji ženske obuće i odeće I da nam je potreban sajt. I tako, gledajući sajtove na internetu, primetimo da se velika količina iste prodaje putem Amazona.

Na prvi pogled, to je ono što nam treba, zar ne?

Pa….amazon je ove godine procenjen na 1.6 triliona. To vam je hiljade milijardi.

Imate sliku sad?

Ok, super, znači poređenje ne dolazi u obrzir.

A šta dolazi? Pravljenje sajta po vašoj meri.

Kako napraviti dizajn za izradu sajta?

Ovo je pravo pitanje. Kao što smo gore napomenuli, izrada web sajta je nauka.

ta pod tim mislim? Mislim na to da je za izradu sajta neophodno da ima svoju svrhu, svoju funkciju i poslovni cilje pre nego samo da bude lep.

Jer znate ono: lepota je u očima posmatrača. A posmatrača je puno.

Ako zastanemo na trenutak i razmislimo, posedovati lep sajt koji ne prodaje ništa je kao da imate nov automobil koji ne vozite uopšte. U čemu je poenta? Pa, nema je, naprosto: bacili ste pare.

Iz tog razloga je uvek poželjno da sajt bude urađen sa jednim ciljem na umu: da prodaje.

Čime god se bavite, bilo da ste knjigovodstvena agencija ili prodaja cipela, vaš sajt može biti vaš kanal prodaje. Vaš neumorni prodavac.

Zato, lepotu ne treba zanemariti, ali treba je staviti u drugi plan i sajt praviti po sledećem procesu:

  1. Postaviti cilj sajta. Šta želimo istim da postignemo? Povećanje prodaje? Uvećanje broja upita? Počnimo od krajnjeg cilja, pa idemo ka sledećim koracima.
  2. Za koga pravimo sajt? Ko je naš kupac koji će doći do našeg sajta i ko je ta osoba koja će postati naš klijent? Godište? Pol? Interesovanja? Način komunikacije? Sve to trebamo znati pre nego što krenemo u izradu sajta.
  3. Šta želimo da naš „idealni klijent“ uradi na sajtu? Želimo da nam ostavi podatke ili želimo da kupi direktno? Želimo da mu odmah prodamo ili želimo prvo da ga edukujemo? Kada znamo šta nam je krajnji cilj i ko je osoba kojoj se obraćamo, bitno je da definišemo put našeg potencijalnog klijenta ka cilju.
  4. Ovo je onaj momenat kada u priču dolazi dizajn, izgled i lepota sajta, tek onda kada smo definisali biznis korake.

Ko sve to treba da uradi?

Vidite, u suštini prva 3 koraka je neophodno da uradi biznis, ali iskoristiću priliku da vam u ovom delu dam jedan savet….ukoliko ste odlučni da ovaj deo uradite kako valja, angažujte profesionalca da vam pomogne i da definiše zajedno sa vama biznis ciljeve izrade vašeg sajta.

Isto vam je kao i sa zgradom. Ne možete je sami sazidati, pa čak i da ste arhitekta.

Majstor je majstor.

Da li je izrada sajtova isto što i izrada aplikacija?

Da uprastimo odgovor je: NE.

Po nekad zna da nastane zabuna da li izrada web sajta isto što i izrada aplikacija, ali suštinski te dve oblasti su potpuno drugačije discipline.

To vam je kao trčanje.

Imate maratnon, a imate i sprint. Sve je trčanje, ali druge discipline.

Isto je i sa izradom sajta i aplikacija, u pitanju su dva potpuno različita proizvoda, različiti kanali prodaje za vašu kompaniju i prate ih različiti ciljevi.

Iz tog razloga ćemo se izradom aplikacija detaljnije baviti uskoro, a sada da nastavimo dalje sa izradom sajta.

Izrada sajta u WordPressu-u

Pre nekih 15ak godina mnogima je bilo u potpunosi jasno šta je satj.

Statična internet prezentacija mog biznisa. Prosto i jednostavno.

U to vreme bilo je dovoljno samo da posedujete sajt i već biste bili korak ispred konkurencije.

Danas, situacija je totalno drugačija.

Danas sajt predstavlja “dinamičan” deo vašeg biznisa, predstavlja kanal komunikacije i prodaje i mesto na kom se okupljaju vaši potencijalni klijenti.

A centralno mesto svega je: blog.

Zašto baš blog?

Iz tog razloga što blog predstavlja glavno mesto na kom ćete svoju kupce edukovati, informisati I na kom ćete im prodavati.

U suštini, blog je mesto na kom ćete stalno objavljivati nov sadržaj. Ova razlika je ranije bila mnogo veća jer se retko ko bavio internet marketingom, ljudi su samo imali sajtove koji su bili statični. Znate ono,jednom napravljen sajt, ne menja se godinama.

Da li je u pitanju modni trend?

Pa I ne baš….stvar je u tome što danas više nije dovoljno imati samo sajt, već morate i aktivno da ga koristite.

Morate da ga uposlite da obavlja zadatak zbog koga zapravo sam sajt postoji — da dovlači nove klijente.

A kako biste to uradili, ono što trebate znati je to da svaki sajt danas mora da bude i blog. Ili u najgorem slučaju da u sastavu sajta imate i blog. 

Kako biste ovo postigli, jedan od najlakših i najpopularnija platforma je upravo WordPress. WordPress platforma koja nudi jednostavnost korišćenja I mogućnost poprilično lake implementacije on page SEO-a.

Pored on-page SEO, druga dobra stvar je što WordPress platform nudi opciju korišćenja raznih dodatnih alata od kojih su mnogi besplatni (Plugin).

Ovo u suštini znači da možete i samostalno, bez korišćenja usluga profesionalnog programera da koriščenjem gotovim pluginova rešite mnoge biznis stvari koje su neophodne kako bi vaš sajt počeo da generiše keš.

Izrada i optimizacija sajta: zar to nije isto?

 

izrada sajta

Da vam odam još jednu tajnu, pošto smo se dotakli WordPress-a i SEO optimizacije….izradom sajta vi nemate garanciju da ćete biti vidljivi na Googlu.

Da ponovoimo još jednom: izradom sajta vi nemate garanciju da ćete biti vidljiivi na Googlu.

Da, toliko je ovo bitno da smo morali dva puta da ponovimo.

I ne, ne zbog toga što smo mi nešto tu pametno rekli, već zato što ne želimo da budete u zabludi oko toga šta su realna očekivanja.

Čisto ilustracije radi, Google ima više stotina kriterijuma na osnovu kojih odlučuje rangiranje sajta prilikom pretraga I ti kriterijumi se zovu “signali”.

Pošto je SEO optimizacija jedna posebna (naučna i umetnička) disciplina, njome ćemo se baviti u zasebnom tekstu, sad smo vam (nadam se) dali uvid u to šta možete očekivati izradom sajta.

Izrada sajta povoljno ili još bolje izrada sajta besplatno

Amerikanci često znaju da kažu kako je njihova najbolja izreka ta da ne postoji “besplatni ručak”.

Dakle, ništa na ovom svetu nije besplatno, pa tako ni sam sajt.

Poslednjih godina je nastala hiper produkcija firmi i pojedinaca koji se bave izradom veb sajtova i koji vam mogu pouniditi da za 50 ili 100 EUR naprave sajt, što mu dođe skoro kao besplatno.

No, znate kako naš narod kaže, koliko para, toliko muzike.

Kao što smo do sada više pute naglasili: izbegavajte jeftine i brze sajtove, a nađite “optimalno” rešenje za vašu kompaniju.

Izradu sajta posmatrajte kao dugoročno ulaganje. Gradite zgradu, ali ne od polovnih cigli.

Ono što trebate znati je da rezultati kvalitetnog sajta nisu instant (svako ko tvrdi drugčije daje vam signal da bežite od njega), jer i zgradu ne možete izgraditi za jedan dan. Potreban je plan, budžet (dovoljan), prodajni proces, dizajn koji će to sve pratiti….ali rezultati će doći.

Toliko za sad.

Čujemo se uskoro.

 

Razmišljate o izradi ili redizajnu sajta?

Ukoliko razmišljate:

  • da u narednom periodu redizajnirate postojeći sajt
  • da u narednom periodu napravite svoj prvi sajt
  • da u narednom periodu napravite eshop, odnosno ecommerce sajt

Prijavite se na email listu i očekujte stvarno korisne inforormacije koje će vam ušetedeti vreme, ali i lovu.

I to značajnu lovu!

 


 

S druge strane, ukoliko smatrate da ste već sada spremni za sve gorenavedeno, imate ideju i imate viziju šta želite da napravite, ne časite ni časa, kliknite na dugme ispod i očekujte da Vas kontaktiramo u roku od 26h sa detaljima.

Dobro, možda ne baš u roku od 26h, ali sigurno u kratkom vremenskom roku.