Da li voditi Fejsbuk kampanje sam ili angažovati nekog da ih vodi za mene?

Ovo je jedno od najčešćih pitanja koje kompanije sebi postave.

Hajde da budemo realni, šta tu ima i da se vodi? Lepo odeš na Fejs, uloguješ se na svoj nalog, odeš na stranicu, odabereš ciljnu grupu i lepo boostuješ post ko’ čovek. Prosto da prostije ne može biti.

E pa, nije tako.

 

Fejsbuk reklamiranje tajna #1: zašto vođenje Fejsbuk kampanja nije tako jednostavna stvar?

Da bismo vam prvo otkrili tajnu, upoznaćemo vas sa osnovnim alatom koji se koristi za Facebook reklamiranje, a to je Facebook Ads Manager.

Facebook Business Manager odnosno Facebook Ads Manager je alat koji služi za vođenje i administraciju fejsbuk reklamira i alat sam po sebi – kao i mnogi alati u poslu – ne znači mnogo i to pogotovu danas kada se na samo jedan klik može doći do upustva za koriščenje ovog alata.

Pa u čemu je onda tajna, pitate se?

Tajna Facebook reklamiranja, odnosno oglašavanja na Fejsbuku ne leži u poznavanju alata, već leži u: jedinstvenosti.

Da, dobro ste pročitali – u jedinstvenosti je ključ uspeha.

Tajni sastojak, sve je u tome da se izdvojite iz mase i da vas primete.

Opet lako, zar ne?

Koje su najčešće greške kod vođenja Fejsbuk kampanja?

Ok, kada smo prošli koja je najveća tajna uspeha, red je da se dotaknemo još jedne činjenice, a to je da firme i pojedinci najčešće greške prave u situaciji kada nisu svesni koji sve izazovi ih čekaju iza ugla prilikom obavljanja nekog posla.

Iz tog razloga, navešćemo nekoliko ključnih grešaka koje se događaju prilikom vođenja Fejsbuk kampanja, a koje vam mogu pomoći da izbegnete izazove.

Greška #1

Neodovljno para za testiranje. Pazi sad ovo, možda ne biste pomislili da je ovo Greška #1 , ali ovo je najčešća greška koja se dešava kada prilikom vođenja kampanji. Zašto je ovo greška? Pa iz tog razloga što, vaša kompanija uvek ima limitirana sredstva za investiranje u Fejsbuk oglašavanje, a jako je teško iz „prve“ ubosti reklamu koja će nam doneti veliki povrat investicije.

Greška #2

Pogrešan odabir tipa reklame. Nije isto da li želite da dobijete veću posetu na sajtu, generišite prodajne prilike ili pak uvećate broj ljudi koji su lajkovali vašu stranicu. Ovo je druga, ali u praksi prva tehnička greška koja se dešava, pogrešan odabir kampanje koji dovodi do loših rezultata i momentalnog odustajanja od kampanja na Fejsbuku pod objašnjenjem „da taj Fejsbuk nije za mene i moj biznis“.

Greška #3

Nedovoljan broj reklama. Ukoliko zanemarimo činjenicu ograničenja budžeta i pogrešnog odabira tipa reklame, broj reklama koji se kreira takođe utiče na rezultate kompletne kampanje. Raznovrsnost i kreativnost u kreiranju oglasnih kampanja, slika, teksta i poziva na akciju je nešto što vašu kampanju može vinuti u nebesa ili pak ostaviti na dnu provalije. Iz tog razloga je jako bitno da kreirate više reklama za istu kampanju, kako biste testiranjem mogli da utvrdite u šta trebate investirati.

Greška #4

Nerazumevanje ciljne grupe. Ok, ovo je posebna tema koju ćemo obraditi u jednom od narednih blog postova jer predstavlja temelj za izgradnju marketing strategije, a za potrebe ovog teksta ograničićemo se na to da je neophodno da prilikom postavljanja Fejsbuk strategije oglašavanja dobro promislite koju ciljnu grupu zaista targetirate, koje su njihove demografske i interesne karakteristike i na koji način im možete privući pažnju.

Greška #5

Remarketing. Takođe jedna od „hot“ tema koja je nezaobilazna prilikom Fejsbuk oglašavanja. Fejsbukov alat za remarketing ćemo detaljno predstaviti u jednom od narednih postova, a ono što je bitno da znate je to da korišćenjem Pixel-a možete na jednostavan način doći u situaciju da se reklamirate samo onim potencijalnim klijentima koji su do vas već nekako došli. Ovo najbolje možete zamisliti kao situaciju u kojoj je kupac ušetao u vaš butik, pogledao, probao, ali ne i kupio i sada dok šeta gradom na sve strane vidi vaše oglase koji ga podsećaju da treba da kupi kod vas. Kul zar ne?

I na kraju, vraćamo se na početno pitanje: da li voditi Fejsbuk kampanje sam ili angažovati nekog profesionalno da ih vodi za vas?

Pa…uzimajući u obzir sve navedeno, da vi imate ograničen budžet za testiranje kao firma, a da je profesionalac već sigurno testirao mnogo reklama i da će brže i na kraju dana jeftinije doći do prave reklame za vas, uzimajući u obzir to da je profesionalac fokusiran na kreiranje oglasa koji će dovesti do akcije i koji živi i diše za to da izvuče „maksimum“ iz Fejsbuka za vašu firmu i da će uvek pratiti nove stvari i moći da za vaš biznis uradi najbolje…ne znam, vi mi recite šta je bolje?

 

Želite da saznate da li za vaš biznis Fejsbuk reklama ima smisla i koliko zaista košta Fejsbuk oglašavanje?

Popunite formular ispod i saznajte kako bi za vašu kompaniju izlgedalo i koliko bi koštalo Fejsbuk oglašavanje.

P.S. Upitnik nije obavezujuć ni u kom smislu.