Znate li koje su dve stvari iste svim biznisima na svetu?
Da, da baš svima. Nezavisno od toga da li su u Srbiji ili Siriji, da li ih „drma“ kriza ili su Švajcarska.
Tajna je u dve stvari: kvalitetu usluge i prilivom novih klijenata.
Matematika je vrlo jednostavna: bez kvalitetne usluge (ili proizvoda) nema priliva novih klijenata. A bez novih klijenata ni najbolja usluga vam ne znači apsolutno ništa.
Začarani krug.
Ako pretpostavimo da je kvalitet usluge izvanredan (kako drugačije?), ostaje nam ključno pitanje na koji način dovesti nove klijente?
Ukoliko ste biznis sa 20 godina rada na tržištu i hiljadama klijenata, onda za vas nema zime. Možete slobodno preskočiti ovaj tekst (blago vama). Ali ukoliko tek počinjete svoj privatni biznis ili ste još „sveži“ u njemu, onda je ovo pravo mesto za vas.
A evo i zašto..
Kako da dobijete nove klijente putem Google Oglašavanja?
Google oglašavanje je u globalnom rastu od neverovatnih 23% na kvartalnom nivou, što znači da se danas više nego ikada vodi bitka za to famozno prvo mesto na Googlu. U kontekstu onlajn biznisa, to je postala borba za opstanak – jer koga nema u rezultatima pretrage, taj ni ne postoji. Bukvalno.
1# Jedinstvenost
Kakvu suštinsku razliku dajete vašim klijentima u odnosu na vašu konkurenciju? Da li zaista niko drugi ne pruža uslugu koju vi pružate? Ili imate „tajni“ proizvod za koji vaši kupci nemaju alternativu?
Teško.
Velike su šanse da i vi, kao i mnogi drugi biznisi sa velikom konkurencijom, imate manje – više sličan tip usluge koje kupac nema načina da razlikuje. To je kao kada biste tražili od njega da razlikuje žito od kukolja. Zato je prvi korak ka uspešnom dovođenju klijenata je kreiranje vaše jedinstvenosti.
2# Implementirajte strategiju
Znam koliko reč „strategija“ već zvuči istrošeno, ali je i dalje neizbežna ukoliko želite da „ulovite“ što više klijenata. Znate kako kažu, čovek bez cilja može završiti bilo gde, a čovek sa ciljem baš tamo gde je hteo. Zato, pre nego što krenete u „lov“ na klijente pripremite strategiju kako i na koji način ćete do njih stići i koje sve korake trebate preuzeti.
3# Kreirati skup ključnih reči koji gađaju vašu „nišu“
Kada ste definisali „to nešto“ što će predstavljati vašu jedinstvenost na tržištu, možete početi sa prikupljanjem ključnih reči.
Šta je svrha ovog koraka?
Poenta ovog koraka je da definišete sve moguće ključne reči koje bi vaši potencijalni kupci kucali na Googlu kada bi vas tražili. Na primer, ključne reči „stomatološka ordinacija koja radi zlatne zube u Srbiji“ ili „zubar koji stavlja dijamante na zube“ mogu predstavljati dobru osnovu za kreiranje i dalje grupisanje ključnih reči. Probajte da u ovom koraku definište sve moguće ključne reči koje bi vaš potencijalni klijent tražio i sve ih navedite tako da obuhvataju najširu moguću pretragu, a koja „gađa“ vašu jedinstvenost.
4# Grupišite ključne reči
Kada navedete sve ključne reči kojih ste se setili u prvom koraku, onda je potrebno iste i grupisati. Kako ćete to uraditi? Birajte način koji ih grupiše tako da su najlogičnije za pretraživanje i oglase koje ćete kreirati. „A zašto ne bi mogle sve ključne reči da budu u jednoj grupi?“ U teoriji bi mogle, ali na taj način biste promašili suštinu Google Adwords-a.
Naime, Google alat je tako osmišljen da prati, evidentira i „lovi“ ponašanja korisnika na Googlu i na taj način kreira i cenu po kliku koju ćete vi na kraju dana plaćati svaki put kada neko klikne na vaš oglas. Zato, izdvojite malo više vremena na početku i napravite sistem u kom ćete dobijati najviše klikova za svoj novac.
5# Pratite konverzije
Ok, ne želim dalje da vas opterećujem time šta su i kako se računaju konverzije, jer u suštini najbitnija konverzija za vas u ovom trenutku je to koliko plaćate po jednom kliku na vašu reklamu. Verovali ili ne, Google živi baš upravo od toga što vi sada plaćate njemu određene novce za vašu reklamu. I da, bolje verujte da će Google uvek gledati kako da vam „uzme“ što više para (legitimno). Zato je neophodno da pratite par ključnih konverzija koje su bitne za vaš budžet:
- CTR (click through rate) – predstavlja odnos ljudi koji su videli reklamu, naspram ljudi koji su kliknuli na istu. Npr. ukoliko je 100 ljudi videlo reklamu, a od toga 10 kliknulo, CTR je 10%.
- Quality score – predstavlja ocenu vaše kampanje. Ova konverzija u suštini prikazuje na koji način je vaša kampanja relevatna za posetioce koji su kliknuli na nju. Što je reklama relavantnija, to je ocena viša, a vaša cena po kliku bolja (čitaj: niža). Isplati se biti releventan, zar ne?
6# Iskoristiti ekstenzije Google reklama
Prilikom kreiranja reklama kompanije jako često zaborave da iste i „obogate“ elstenzijama koje daju potpuniju sliku potencijalnim kupcima. Lokacija, telefon ili dodatne informacije od značaja (npr. Za prvo pozlaćivanje i Za dijamanstku glazuru) deluju kao mala promena, ali vam potencijalno može vam doneti znatne rezultate koje se mere brojem upita.
7# Test, test, test
Imate JPV, imate strategiju, odabrali ste ključne reči i grupisali ih i mislite da je to kraj. E pa, dragi moji, to je tek početak. Vaš uspeh prilikom privlačenja klijenata zavisi i od toga koliko brzo čitate „između redova“. U prevodu, da li možete da vidite šta „pali“, a šta ne. Dosta često se firme „učaure“ u to da je jednom postavljena metodologija nešto što će zauvek dovoditi klijente, ali u stvarnosti to nije tako. Ljudi, načini kupovine i načini donošenja odluke se menjaju tokom vremena, kao uostalom i sve oko nas. Pre samo 15 godina mnoge firme nisu videle poseban značaj u Google-u, dok danas nijedna ne može da zamisli svoju prodaju bez njega.
Zato ne zaboravite: testirajte sve i tražite sastojak koji donosi najbolji rezultat.
Želite da saznate više o tome kako možete dobiti klijente putem Google oglašavanja?
Preuzmite priručnik sa detaljnim koracima klikom na sliku ispod.