Oglašavanje na Googlu – šta možete očekivati od Google reklama?

U zavisnosti koji ste tip biznisa, od Google reklama tj. od oglašavanja putem Googla, možete očekivati dva scenarija:

  1. Ok scenario
  2. “Wow” scenario u kom ne znate šta ćete od posla

Zašto je to tako?

Iz samo jednog razloga, a to je zato što su Google reklame jedan od najefikasnijih marketinških sredstava za dovođenje novih klijenata, odnosno uvećanja prodaje.

Mnogi će reći kako su njihove usluge ili proizvodi prekompleksni i da je preporuka jedini način kako dolaze do klijenata i to je sasvim OK, ali ukoliko se stavite u poziciju potencijalnog klijenta koji traži, na primer, knjigovodstvenu agenciju, šta bi taj neko uradio da je nađe?

Ok, najverovatnije bi pozvao par najbližih prijatelja ili saradnika i pitao za preporuku, ali šta ako oni nemaju koga da mu preporuče, gde je sledeće mesto na kom će potencijalni klijent tražiti knjigovodstvenu agenciju?

Da, baš tu gde ste pretpostavili.

Kako funkcioniše Google oglašavanje?

Google oglašavanje funkcioniše po principu pozicioniranja na samom Googlu za odabrane ključne reči, odnosno funkcioniše tako što platite da vas ljudi pronađu kada na Googlu traže to što im treba.

Kako bismo slikovitije prikazali proces, uzećemo knjigovodstvenu agenciju kao primer.

Zamislite osobu koju smo gore opisali, a kojoj su potrebne knjigovodstvene usluge. Šta će ona uraditi prvo na Googlu? Otkucaće nešto ovako:

  • knjigovodstvena agencija
  • knjigovodstvene usluge
  • agencija za knjigovodstvo

I koga će prvo videti kada otkuca nešto od navedenog?

Ugledaće onu knjigovodstvenu agenciju koja je svoju reklamu pustila baš putem Googla-

I tada se knjigovodstvenoj agenciji iz našeg primera otvaraju vrata ka novim klijentima i novom prometu.

Google oglašavanje - šta možete očekivati od Google reklama?

Očekivanja neretko znaju da budu u potpunoj suprotnosti:

  • ne očekujem ništa, ono što ja radim niko ne traži na Googlu
  • uff, mislim da ću zaraditi milione, preko noći

Šta god od ta dva pomislili, verovatno ste u pravu jer uverenja kreiraju rezultate, no ono što je činjenično stanje je to da ukoliko potreban kanal odnosno način na koji ćete doći do dodatnih:

  • kupaca
  • partnera
  • dobavljača

I to samo na jedan klik udaljenosti, onda je Google oglašavanje prava stvar.

Zvuči prosto?

I jeste prosto, ali nije baš toliko jednostavno, kao što zvuči.

Najčešći problemi prilikom Google reklamiranja

Google reklame, odnosno implementacija Google kampanja na prvi pogled može biti jednostavan, šablonski posao, ali istina je da ne postoji jedinstveno rešenje koja bi bilo primenljivo na svaku kampanju i svaku kompaniju.

Svaki sajt i biznis model zahtevaju promišljen pristup i jasno definisane aktivnosti koje dovode do konrektnih ciljeva, nezavisno od toga da li se radi o minimalnim ili neograničenim budžetima.

No, i pored navedenog, veliki broj kampanja doživi neuspeh, a ključni razlozi zašto je to tako su:

  1. neadekvatno podešene kampanje
  2. neadekvatna optimizacija 
  3. neadekvatni oglasi

I još mnogo toga, što vaš biznis može koštati prodaje. A samim tim i novca.

Kako na pravi način iskoristiti Google reklamiranje?

Postoji više načina na koji možete iskoristiti Google reklame:

  • da promovišete brend
  • da poboljšate prodaju
  • da prikupite email adrese potencijalnih klijenata
  • da testirate tržište
  • …..

No prvi korak – ili još bolje, nulti korak –  je edukacija na temu Google oglašavanja kako biste znali šta tačno i na koji način možete očekivati shodno budžetu koji planirate da odvojite, a drugi korak je da angažujete nekog ko se time profesionalno bavi.

Ne, to ne moramo biti mi, ali vam toplo preporučujemo da angažujete nekog ko je stručnjak u tome kako ne biste “spržili” novac.

Šta dobijate stručnim vođenjem Goolge kampanja?

Ukoliko se kojim slučajem odlučite za drugu opciju, ono što možete očekivati je da dobijete:

  • Analizu i utvrđivanje ključnih reči sa najmanjom konkurencijom. Na ovaj način vam donosimo najviše za uloženi novac.
  • Testiranje i optimizacija. Cilj svih kampanja koje radimo je da dobijete potencijalne klijente ili prodaju ukoliko se bavite online podajom. Zato, sve što radimo testiramo i optimizujemo tako da za svaki klik koji se ostvari znate na koji način je vaš biznis porastao.
  • Praćenje i izveštavanje Pratimo razvoj vaših Google kampanja i redovno izveštavamo o svim bitnim aspektima iste.
  • Jedinstven pristup. Svaki pojedinačni deo marketing strategije posmatramo kao deo šire slike i tako i postavljamo i same kampanje.

Koliko bi koštala Google kampanja za vaš biznis?

Cena koštanja Google kampanja zavisi od više faktora, a isplativost iste se može izračunati tek nakon kratke analize koju je neophodno izvršiti.

Ukoliko razmišljate o tome da li je Google pravi kanal digitalne komunikacije putem kog biste došli do novih klijenata ili ste se jednostavno već opredelili da startujete sa Google oglašavanjem, kliknite na dugme ispod, pa da krenemo.